petak, 29. srpnja 2016.

Savršene kocke kolač

Sastojci

  • Piškota
  • jaja
  • 5 kašika šećera 
  • 5 kašika brašna
  • 2-3kašike ulja
  • Kore
  • 500g brašna
  • 150g margarina
  • 200g šećera
  • 2 kašike kakaoa
  • jaje + 1 žumance
  • 1/2 praška za pec. + malo sode bikarbone
  • malo mleka, tek da se povežu sastojci
  • Krem
  • 1 l mleka
  • puding od vanile
  • 4 kašike brašna
  • 250g šećera
  • vanilin šećer
  • 250g margarina
  • glazura
  • 200g čokolade
  • 2dl slatke pavlake
  • ako želite prave svekrvine kocke potrebno vam je i ovo
  • 30-ak neuspelih makaronsa od lešnika koje je svekrva kupila :) 

Priprema

Piškota

1. 
Kolač se priprema minimum dan ranije da bi kore lepo omekšale.

2. 
Uključiti rernu na 180 stepeni.
Odvojiti belanca od žumanca. Ja umiksam prvo belanca u čvrst sneg da ne bih posle morala da perem metlice a ostatak se ionako brzo umuti.
3. 
Zatim umutiti žumanca sa šećerom, da masa postane svetla i penasta. Dodati ulje i miksati. Ja sam greškom dodala 5 kašika ulja i meni se sviđa piškota kakva je ispala, po receptu ide jedna(što sam tek prilikom kucanja recepta primetila) zato sam napisala 2-3, pa neka dodaje ko kako voli :) Usuštini, to je obična piškota/patišpanj/biskvit od 5 jaja.
Žumancima dodati i brašno, sjediniti a potom lagano dodati i sneg od belanaca.

4. 
Pleh obložiti papirom, ravnomerno rasporediti smesu i peći oko 20- 25 minuta.
Od ove količine sastojaka kolač pripremam u najvećem plehu.

Kore

1. 
U velikoj činiji pomešati brašno, šećer, prašak za pec., sodu, kakao, ustvari sve suve sastojke i u to izgnječiti margarin. Kada se dobije mrvičasta smesa dodati jaje i žumance, malo mleka (to je nešto oko pola decilitra) i umesiti glatko testo. Testo podeliti na 2 jednaka dela.

2. 
Na poleđinu velikog pleha staviti papir za pečenje (mada ja mislim da može i bez toga, da se neće zalepiti) rastanjiti 1 polovinu testa i peći oko 15 min na 180 stepeni. Isto uraditi sa drugom polovinom. Ohlađene kore staviti jednu na drugu i odložiti, zajedno sa piškotom dok se ne pripremi krem.

Krem

1. 
Od mleka i šećera izdvojiti male količine za rastvaranje pudinga i brašna a ostatak sipati u šerpu i staviti na ringlu da proključa. Brašno, puding, vanilin šećer i izdvojenu količinu šećera pomešati, dodati izdvojenu količinu mleka i mešati dok se smesa ne ujednači. Kada mleko proključa, skloniti sa ringle polako uliti smesu i skuvati kao puding.

2. 
Krem ostaviti da se ohladi a zatim ga sjediniti sa margarinom.
Možda nije loša ideja da se veći deo šećera samelje i kao prah šećer umuti sa margarinom a mala količina iskoristi za mešanje brašna i pudinga. Ne znam da li bi to uticalo na margarin da se lepše sjedini sa kremom. Probaću to sledeći put.

3. 
Red slaganja je sledeći: 1 kora - polovina krema - piškota - druga polovina krema - 2 kora.
Odgore ide čokoladna glazura kakvu vi volite/možete da priuštite/znate da pripremite, ja sam ovog puta imala slatku pavlaku pa sam napravila ganache.

Posluživanje

U suštini ova osnovna verzija kolača bi možda i mogla da ostane pod starim imenom a da ime Svekrvine kocke dobije samo ako na njega stavite nešto što je ona kupila i poželela a da vi to niste znale :) Ja sam od lešnika ispekla makaronse koji su popucali, tek tada sam saznala da je ona lešnike poželela u torti i tada sam odlučila da ih stavim na glazuru jer se ionako spajaju sa čokoladom a ispucalost sam zakamuflirala šlagom :)

Nema komentara:

Objavi komentar